- Alates jaanuarist alustas tööd Kesk-Eesti DMO ehk Kesk-Eesti turismiarendusorganisatsioon. Järvamaalt töötab organisatsioonis kaks spetsialisti.
- Aasta alguses kinnitus Järvamaa turismistrateegiline tegevuskava aastani 2030
- Rohelisi turismisihtkohti ühendav organisatsioon Green Destinations teatas jaanuaris, et Kirna tulbiväljade lugu on kogukonnalugude TOP100 edulugude hulgas maailma viie hulgas ja läheb lõppkoha saamiseks rahva hääletusele
- Avalikkust teavitati ainult kolmest esikohast ning Kirna lugu jäi hääletusel neljandaks või viiendaks
- Jätkus 2022 alanud Järvamaa maitsete aasta, mille eestvedajaks oli SA Järvamaa https://jarvamaakohaliktoit.ee/
- Järvamaa toitlustuskohad kutsusid pühapäevastele brantšidele
- Veebruaris osalesid Järvamaa turismi- ja toitlustusettevõtjad Tallinnas turismimessil Tourest 2023 Kaasa lõi 10 ettevõtet ligi 30 inimesega. Messi külastas ligi 27 000 reisihuvilist
- Sellel messil esitleti esimest korda tunnuslauset “Järvamaa on lähedal”
- Messiks valmisid trükised – Järvamaa turismikaart ja sündmuste kalender, menukale kaardile telliti kordustrükid juunis ja detsembris
- Kevadine Järvamaa turismipäev 3.aprillil Metsajõe puhkemajas seadis sihte tulevaseks hooajaks
- Aprillis jättis Järvamaa hüvasti riigi toidupiirkonnaks olemisega. SA Järvamaa korraldas suurejoonelise lahkumispeo Hindreku talus.
- Kesk-Eesti turismiettevõtjad Viljandi, Põltsamaa ja Mulgimaa piirkonnast tutvusid mais naabrite teenusega ja tuuritasid Türi vallas Järvamaal.
- Mais organiseeris Visit Järva tutvumisreisi Järvamaa toidupakkujate juurde Setu köök liikmetele, septembris sõitsid Järvamaa toidupiirkonna osalejad vastukülaskäigule Setumaale. Reisi korraldas SA Järvamaa
- Mais kuulutati välja kandideerimine Kesk-Eesti ülesesse turismiteenuse arendamise programmi. Järvamaalt osales neli ettevõtet ja programmi läbis kolm ettevõtet oma teenustega.
- Juunis kaitses Järvamaa tehtut Green Destinations võrgustikus kestlikkuse taseme hindamisel ja juulis kinnitati maakonnale uuesti hõbetaseme väärilisus
- Augustis esitati uus edulugu roheliste sihtkohtade võrgustiku korraldatud lugude võistlusele ning septembris selgus, et Järvamaalt lähetatud edulugu oli taas maailmas TOP 100 hulgas
- Augustis lõime võimalused Eesti reisikorraldajad vaatama tuua Kesk-Eesti uusi turismiobjekte
- Suve hakul valmis Eesti sise- ja välisturgu silmas pidades karavanide artikkel, milles antakse turistile vihjeid, kus on mõnus matkaautoga peatuda. Sama artikkel tõlgiti Soome keelde ning ilmutati naaberriigi matkaautoühingu uudiskirjas ja kodulehel.
- Saunaaasta puhul koguti suvel kokku info Kesk-Eesti erilisematest saunadest ning ilmus teemaline artikkel kõigil Kesk-Eesti sihtkohtade kodulehtedel. Kõik ideed ja teostused on sündinud Kesk-Eesti arendusorganisatsiooni turundustiimis ning kõikide sisuartiklite autor on Piret Sihver.
- Visitjarva kodulehel värskendatakse slaideril kuvatav sisuartikkel vastavalt aastaajale
- Läbi aasta täiendati meediapanka värskete fotolavastustega Kokku on Visit Järva Flikr kanalis üle 1300 vabalt kasutatava profifoto.
- Visit Järva hoiab värskena turismi kodulehte ning sotsiaalmeedia kanaleid Facebookis, Instagramis ning haldab turismiasjaliste kinnist gruppi.
- Vajaduspõhiselt saadab turismiuudiskirja ettevõtjate listile, kui ka hoolitseb uudiste eest 2x kuus ilmuvas SA Järvamaa uudiskirjas.
- Uue alamlehena loodi Visit Järva kodulehel leht kaugtöökohtade võrgustikule.
- Koostöös Järvamaa Leader piirkondadega ilmuvad ajaleht Postimees erilehed “Sel aastal puhkan Eestis” suve-eri ja talve-eri. Järvamaa sisuturundusartilkid valmistab Visit Järva kooskond.
- Koostöös Postimees digilehega ilmus detsembris online reklaam “Mida teha Järvamaal?”
- Esmakordselt toimus Visit Järva sotsiaalmeedias kampaania ” Sügisel Eestimaa südames”. Meta reklaame näidati novembrikuu jooksul Facebookis ja Instagramis. Kampaania viidi 280 000 vaatajani väljaspool maakonda, sihtgrupp 35 – 65+. Maandumiseks pakuti kodulehel sügise artiklit.
- Toimus kaks tootetutvustusreisi väisamaks uusi turismiobjekte maakonnas
- DMO korraldas neli turunduskoolitust piirkonna turismiasjalistele Kesk-Eestis:
- Pane Google enda kasuks tööle aprillis
- Andmekaitse ABC mais
- Canva koolitus algajatele oktoobris
- Sotsiaalmeedias lühivideote tegemise koolitus detsembris
- Septembrist alustas tööd Visit Järva kooskonnas uus turismispetsialist Tiina Lippant ja turismikooskond on 2 liikmeline.
- Visit Järva spetsialistid osalesid septembris Tallinnas ülemaailmsel Green Destination konverentsil, kus anti üle hõbetaseme tunnistus sihtkohale ja TOP100 eduloo tähis
- Peale GD konverentsi sai rahvusvaheline seltskond osalejaid tutvuda Järvamaal piimandusmuuseumi ja kohvik-restoga Ajatu
- Kesk-Eesti turismiorganisatsioon korraldas oktoobris esimese turismikonverentsi Põltsamaal. Osalejaid 70.
- Rohelise mõtteviisiga turismiettevõtjatele Toimus Kestlikkuse koolitus septembris ja novembris viidi sama seltskond õppereisile Lahemaale
- Järvamaa turismi nõukoda kutsuti kokku kaks korda: jaanuaris arutleti turismimessi ja turunduse teemadel, turismitrende ja probleeme septembris
- Novembris käis koos Kesk-Eesti DMO nõukoda. Järvamaad esindavad nõukojas JAP Leader piirkonna tegevjuht Sille Pudel ja Türi vallavanem Sulo Särkinen
- Pidevalt kestavad visitjarva.ee arendustööd diginähtavuse suurendamiseks
- Jätkasime portreelugudega Järvamaa tublidest ettevõtjatest “Imetledes Järvamaad”, valmisid lood kohvik-restost Ajatu, Türi kogukonna majast, Emmeliine kohvikust
- Puhkaeestis.ee keskkonda uute turismiobjektide lisamine, andmete korrastamine, turismiettevõtjatega suhtlemine ja toetamine diginähtavuses
- Pidevalt täiendatakse SA Järvamaa kodulehel turismiuudiste voogu, mis kuvatakse välja ka Järvamaa turismi kodulehel
Aasta võttis kokku
Piret Sihver
Visit Järva sihtkohajuht