• Alates jaanuarist alustas tööd Kesk-Eesti DMO ehk Kesk-Eesti turismiarendusorganisatsioon. Järvamaalt töötab organisatsioonis kaks spetsialisti.
  • Aasta alguses kinnitus Järvamaa turismistrateegiline tegevuskava aastani 2030
  • Rohelisi turismisihtkohti ühendav organisatsioon Green Destinations teatas jaanuaris, et Kirna tulbiväljade lugu on kogukonnalugude TOP100 edulugude hulgas maailma viie hulgas ja läheb lõppkoha saamiseks rahva hääletusele
  • Avalikkust teavitati ainult kolmest esikohast ning Kirna lugu jäi hääletusel neljandaks või viiendaks
  • Jätkus 2022 alanud Järvamaa maitsete aasta, mille eestvedajaks oli SA Järvamaa https://jarvamaakohaliktoit.ee/
  • Järvamaa toitlustuskohad kutsusid pühapäevastele brantšidele
  • Veebruaris osalesid Järvamaa turismi- ja toitlustusettevõtjad Tallinnas turismimessil Tourest 2023 Kaasa lõi 10 ettevõtet ligi 30 inimesega. Messi külastas ligi 27 000 reisihuvilist
  • Sellel messil esitleti esimest korda tunnuslauset “Järvamaa on lähedal”
  • Messiks valmisid trükised​ – Järvamaa turismikaart ja sündmuste kalender, menukale kaardile telliti kordustrükid juunis ja detsembris
  • Kevadine Järvamaa turismipäev 3.aprillil Metsajõe puhkemajas seadis sihte tulevaseks hooajaks
  • Aprillis jättis Järvamaa hüvasti riigi toidupiirkonnaks olemisega. SA Järvamaa korraldas suurejoonelise lahkumispeo Hindreku talus.
  • Kesk-Eesti turismiettevõtjad Viljandi, Põltsamaa ja Mulgimaa piirkonnast tutvusid mais naabrite teenusega ja tuuritasid Türi vallas Järvamaal.
  • Mais organiseeris Visit Järva tutvumisreisi Järvamaa toidupakkujate juurde Setu köök liikmetele, septembris sõitsid Järvamaa toidupiirkonna osalejad vastukülaskäigule Setumaale. Reisi korraldas SA Järvamaa
  • Mais kuulutati välja kandideerimine Kesk-Eesti ülesesse turismiteenuse arendamise programmi. Järvamaalt osales neli ettevõtet ja programmi läbis kolm ettevõtet oma teenustega
  • Juunis kaitses Järvamaa tehtut Green Destinations võrgustikus kestlikkuse taseme hindamisel ja juulis kinnitati maakonnale uuesti hõbetaseme väärilisus
  • Augustis esitati uus edulugu roheliste sihtkohtade võrgustiku korraldatud lugude võistlusele ning septembris selgus, et Järvamaalt lähetatud edulugu oli taas maailmas TOP 100 hulgas
  • Augustis lõime võimalused Eesti reisikorraldajad vaatama tuua Kesk-Eesti uusi turismiobjekte 
  • Suve hakul valmis Eesti sise- ja välisturgu silmas pidades karavanide artikkel, milles antakse turistile vihjeid, kus on mõnus matkaautoga peatuda.  Sama artikkel tõlgiti Soome keelde ning ilmutati naaberriigi matkaautoühingu ​ uudiskirjas ja kodulehel.
  • Saunaaasta puhul koguti suvel kokku info Kesk-Eesti erilisematest saunadest ning ilmus teemaline artikkel kõigil Kesk-Eesti sihtkohtade kodulehtedel. Kõik ideed ja teostused on sündinud Kesk-Eesti arendusorganisatsiooni turundustiimis ning kõikide sisuartiklite autor on Piret Sihver.
  • Visitjarva kodulehel värskendatakse slaideril kuvatav sisuartikkel vastavalt aastaajale
  • Läbi aasta täiendati meediapanka värskete fotolavastustega Kokku on Visit Järva Flikr kanalis üle 1300 vabalt kasutatava profifoto.
  • Visit Järva hoiab värskena turismi kodulehte ning sotsiaalmeedia kanaleid Facebookis, Instagramis ning haldab turismiasjaliste kinnist gruppi.
  • Vajaduspõhiselt saadab turismiuudiskirja ettevõtjate listile, kui ka hoolitseb uudiste eest 2x kuus ilmuvas SA Järvamaa uudiskirjas.
  • Uue alamlehena loodi Visit Järva kodulehel leht kaugtöökohtade võrgustikule.
  • Koostöös Järvamaa Leader piirkondadega ilmuvad ajaleht Postimees erilehed “Sel aastal puhkan Eestis” suve-eri ja talve-eri. Järvamaa sisuturundusartilkid valmistab Visit Järva kooskond.
  • Koostöös Postimees digilehega ilmus detsembris online reklaam “Mida teha Järvamaal?”
  • Esmakordselt toimus Visit Järva sotsiaalmeedias kampaania ” Sügisel Eestimaa südames”. Meta reklaame näidati novembrikuu jooksul Facebookis ja Instagramis. Kampaania viidi 280 000 vaatajani väljaspool maakonda, sihtgrupp 35 – 65+. Maandumiseks pakuti kodulehel sügise artiklit.
  • Toimus kaks tootetutvustusreisi väisamaks uusi turismiobjekte maakonnas
  • DMO korraldas neli turunduskoolitust piirkonna turismiasjalistele Kesk-Eestis:
  • Pane Google enda kasuks tööle aprillis
  • Andmekaitse ABC mais
  • Canva koolitus algajatele oktoobris
  • Sotsiaalmeedias lühivideote tegemise koolitus detsembris
  • Septembrist alustas tööd Visit Järva kooskonnas uus turismispetsialist Tiina Lippant ja turismikooskond on 2 liikmeline.
  • Visit Järva spetsialistid osalesid septembris Tallinnas ülemaailmsel Green Destination  konverentsil, kus anti üle hõbetaseme tunnistus sihtkohale ja TOP100 eduloo tähis
  • Peale GD konverentsi sai rahvusvaheline seltskond osalejaid tutvuda Järvamaal piimandusmuuseumi ja kohvik-restoga Ajatu
  • Kesk-Eesti turismiorganisatsioon korraldas oktoobris esimese turismikonverentsi Põltsamaal. Osalejaid 70.
  • Rohelise mõtteviisiga turismiettevõtjatele Toimus Kestlikkuse koolitus septembris ja novembris viidi sama seltskond õppereisile Lahemaale
  • Järvamaa turismi nõukoda kutsuti kokku kaks korda: jaanuaris arutleti turismimessi ja turunduse teemadel, turismitrende ja probleeme septembris
  • Novembris käis koos Kesk-Eesti DMO nõukoda. Järvamaad esindavad nõukojas JAP Leader piirkonna tegevjuht Sille Pudel ja Türi vallavanem Sulo Särkinen
  • Pidevalt kestavad visitjarva.ee arendustööd diginähtavuse suurendamiseks
  • Jätkasime portreelugudega Järvamaa tublidest ettevõtjatest “Imetledes Järvamaad”, valmisid lood kohvik-restost Ajatu, Türi kogukonna majastEmmeliine kohvikust
  • Puhkaeestis.ee keskkonda uute turismiobjektide lisamine, andmete korrastamine, turismiettevõtjatega suhtlemine ja toetamine diginähtavuses
  • Pidevalt täiendatakse SA Järvamaa kodulehel turismiuudiste voogu, mis kuvatakse välja ka Järvamaa turismi kodulehel

Aasta võttis kokku

Piret Sihver

Visit Järva sihtkohajuht

piret@jarva.ee